torsdag 7 januari 2010

Det är ensamt

Så fort man vänjer sig att inte vara själv hemma. Huset är så tomt trots att båda katterna håller mig sällskap här i vardagsrummet.
Men ingen sambo så långt ögat når.
Han har ju jobbat ett antal dagar de senaste veckorna, men det har inte varit heldagar, och han har alltid varit hemma en bit in på förmiddagen och kommit hem efter några timmar igen.
Men nu är det slut på julmys och ledighet och dags för vardag igen.

Helgerna har varit så sköna och lugna och trevliga att jag inte alls är sugen på vardag igen som jag förr brukade vara.

Glad för att det är lite smygstart på det hela. Bara två heldagar, sen får jag sällskap av min älskling i tre dagar till.

Idag ska jag iaf:

Byta sängkläder
Plocka ur diskmaskinen

Tvätta
Laga middag
Frosta av lilla frysen och anteckna vad som finns gömt där

Ev skotta lite snö om jag orkar och det behövs

1 kommentar:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Gud så tråkigt det har varit att inte vara hemma idag! :(