tisdag 19 januari 2010

Vargen tillbaka

Varg kan vara tillbaka i Älmhult

Och jag som var glad att jag såg en räv i trädgården för ett par dagar sedan. Eller siluetten av den, för det var ganska mörkt.

Jag såg den igen i lördags eftermiddag i skogen bakom huset, trodde jag först iaf, men den var för stor, så jag konstaterade att det måste varit någon grannhund som varit lös.
Men en liten liten del av mig inbillar sig genast att det var en varg. :D
Hoppas kan jag väl få göra ändå, även om den var lite lik en stor schäfer, iaf på det långa håll som jag såg den. Och borta var den innan jag hann få fram kameran.

Men kommer vargen hit, till vår trädgård, som ligger 6 km från Virestad, så lovar jag att jag inte ska skriva ett gnällinlägg mer detta året. :D

1 kommentar:

Jerker sa...

Det kanske var en varg du såg i trädgården och sen en gång till på lite avstånd? :) Du får plocka upp kameran på stativ och göra dig beredd på den :)