lördag 13 mars 2010

Melodifestivalen 2010

Nu har jag lyssnat igenom alla låtarna ett par gånger, och ganska fort är det ett par som fastnar, och några som jag helst hoppar över. Inte för att de är dåligt, utan för att de låter som allt annat och inte ger något. Bara tråkigt.

Ska försöka mig på en lista och se om den stämmer efter kvällen röstning.

1. Timoteij - Kom
2. Salem Fakir - Keep on walking
3. Jessica Andersson - I did it for love
4. Anna Bergendahl - This is my love
5. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
6. Darin - You're out of my life
7. Ola - Unstoppable
8. Eric Saade - Manboy
9. Peter Joback - Hollow
10. Andreas Johnson - We can work it out

Har länge velat mellan Salem och Timoteij, men när jag läste att han plockat in Björn Gustafsson som nått spex så fick han andra platsen. Annars gillar jag hans röst och hans lugna och lediga sätt att sjunga.
Och om Timoteij vinner hoppas jag att de håller kvar vid svenska texten och inte ändra den till engelska.

DN, SvD, Aftonbladet

Inga kommentarer: