fredag 20 augusti 2010

Fredag redan

Snart en hel jobbvecka har gått sedan semestern. Börjar så smått vänja mig vid tystnaden och ensamheten här hemma.
Försöker komma på något att roa mig med framöver så dagarna inte bara blir tråkiga måsten så jag känner mig som ett hembiträde.
Idag ska jag försöka ta mig ut i trädgården och få lite gjort i pallkragarna iaf. Dags att koka in rödbetorna och frysa in dillen. Behöver dock ta mig till affären innan för att köpa kryddnejlikor. Få se om jag tror mig orka och våga köra bil.
Har nya bilen hemma så jag kanske skulle ta mig till större byhålan och handla. Men jag får se. Känner mig inte speciellt upplagd för det.

Har börjat sticka strumpor framför tvn som värsta tanten. Men jag hoppas att jag får lite pluspoäng när det inte är allsång på skansen jag tittar mest på utan just nu försöker jag ta mig igenom säsong 6 av CSI.

Först av allt ska jag ta mig upp ur sängen och äta frukost. Vilket numera intas i soffan framför något morgonprogram till Rasmus stora glädje. Han vill helst att vi bor i soffan hos honom.

Och ikväll kanske vi åker till Ljungbydagarna och äter, blev inget av det igår. Att jag åkte med vill säga. Mat fick jag eftersom sambon var snäll och köpte med falafel i nanbröd. Gott!

Inga kommentarer: