måndag 1 mars 2010

Ett helt år har gått


Idag är det exakt ett år sedan mina saker flyttade från lägenheten till huset.
Kan inte få in i mitt huvud att ett helt år har gått, samtidigt som det känns som jag bott här länge.

Så för ett år sedan ungefär vid denna tiden på dagen åkte flytthjälpen hem och vi satt själva här och det kändes väldigt skönt vill jag minnas. Mådde inte jättebra och bara längtade tills allt var här och jag kunde slappna av.
Uppackningen av lådor gick ovanligt fort, tog nån vecka innan allt var klart.



Minnet av de första dagarna här var kylan. Det var så fantastiskt kallt emellanåt innan vi fick lite bättre koll på hur man eldar i en gammal utbränd vedpanna där det inte verkade finnas nått spjäll ut. När det väl tog sig brann det som sjutton och brann ut jättefort vilket resulterade i att det blev kallt igen.
Även om bergvärmepumpen dragit lite väl mycket el denna vinter och elen varit dyr, så var det väl använda pengar och den bästa investeringen vi gjorde.

Det är inte många eller långa stunder jag ångrat vårt husköp.


Inte heller har jag ångrat mitt val av sambo. Även om vi ibland kan bråka, och att vi inte alltid har samma syn på saker och ting, så är han min älskade sambo som får mig att skratt med sina tramsiga skämt och som tröstar mig när jag gråter. Hans spjuveraktiga leende som får honom att se ut som en lycklig 5åring som kommit på nått skit att hitta på gör att jag inte kan vara sur eller ledsen några längre stunder.

Ser fram emot ännu ett år!

5 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Det var ju lite sött skrivet av dig :)

Det är rätt skönt att du är så lättroad kan jag ju säga :D

Jessica sa...

Grattis till ett år i huset :D
Peppkram

anna på jobbet sa...

Åhh 1 år redan?? Tyckte inte det va länge sen jag såg bilden på "huset"
Kan tänka mig den där spjuverblicken ;) svårt att motstå en sån ...alla gånger :)
Kan bara säga att det lilla jag "känner" er så passar ni som handen i handsken-och tänk va tråkigt om alla tyckte lika jämt?
J vill nog ha lite mothugg också ...eller? Kram på er och lycka till med ännu ett nytt lyckat år..flera menar jag!

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Klart att jag gärna vill ha mothugg när jag har fel. Synd för stackars Annika att jag aldrig har det bara ;)

anna på jobbet sa...

Precis vad jag glömde skriva ;)