tisdag 24 augusti 2010

Dagens

Redan tisdag. Känns som måndag eftersom J var ledig igår. Blir alltid dagvill när han är det.

Igår hade jag planer på att dagen skulle tillbringas i trädgården. Behöver klippas ner och rensas lite. Höstarbete. Det som jag tycker bäst om i trädgården. Att avsluta och se fram emot höst. Soliga svala höstdagar som luktar gott. Och regniga ruskiga mörka dagar då man bara kan vara inne och pyssla och ta det lugnt.

Jag är en höst och vintermänniska helt klart!

Blir dock inte som jag tänkte igår. Även om det slutat regna nu så hänger det i luften och allt är jätteblött.
Och mamma och pappa kommer i eftermiddag och hjälper oss med lampan i badrummet som vi inte klarade av att koppla in själva. Så jag ska vila mig lite så jag orkar vara trevlig och hjälpa till.

Det enda jag tänker göra förutom att äta middag, som är klar att micra, är att baka muffins.
Hittade på ett eget recept förra veckan, modifierade ett gammalt, som blev lite för sött. Ska dra ner lite mer på sockret och idag tänkte jag nog lägga i blåbär eller vinbär istället för äpple.

Återkommer med receptet om det blir bra.

Inga kommentarer: