torsdag 26 augusti 2010

Nästan klar

Nästan klar med min lista för dagen.

Var på Lindex och provade den där rutiga skjortan, men passformen på den är som på många andra kläder numera har jag märkt. Man ska ha stor rumpa och stor mage. Smala ben och små tuttar. Annars sitter kläderna konstigt. Denna skjortan fastnade vid halsen ungefär. Och ändå var den en storlek större än jag brukar och från deras storakläderssortiment.

Hann med en tur in på biblioteket och lånade hem några burdatidningar. Måste ju ha nått att göra i mitt nystädade pysselrum.

Så nu är det bara nyponen kvar. Men jag varken vill eller orkar gå ut själv även om det inte är så långt iväg. Och köket ser ut som ett smärre bombnedslag så jag orkar ändå inte göra nån soppa av dom för då måste jag städa där först. Och det tänkte jag låta bli just nu.

Känner mig mest trött och ensam och deppig och har tusen tankar som rör sig i huvudet. För min del får livet gärna hoppa fram ett par månader. Men jag återkommer kanske till det.

Inga kommentarer: