torsdag 2 september 2010

Höst i trädgården

Nu är hallonbuskarna klara för hösten. Alla gamla grenar borta och även de små nya skotten borta.

När vi flyttade hit växte de ohämmat och det gick inte ens ta sig igenom. Så förra hösten klippte jag ner och sparade så det blev 3 rader. Ett par av grenarna gav lite hallon, men inte så mycket att det var lönt att plocka in. Åt dom direkt.
Nu hoppas jag att de blir bättre till nästa år. Kändes iaf som det fanns mer stora plantor att spara denna gången.

Än så länge är allt vi gör en förbättring från föregående år. Undrar hur länge vi kan skylla på de gamla ägarna att trädgården är som den är? :D

Fast jag trivs i vår lite vildvuxna trädgård som inte kräver massor av skötsel.

9 kommentarer:

anna sa...

Önskar dig en trevlig helg med allt vad det innebär för just dig!
Kram...

Tina sa...

Hej Annika!!
Åh, va fint du gjort på din blogg!! Älskar bladen!!
Hoppas du mår bra! Tänkte på dig häromdagen, då din diagnos nämdes i ett samanhang!! Hoppas den håller sig lugn & att du får må bra!!

Tack snälla för din hälsning! Ja, det är Mikael som blivit pappa igen =) Till en Vanja!! Så nu har han TRE flickor att hålla reda på =) Sina två döttrar & sin sambo =)
Jag ska hälsa till honom! Han hälsar säkert tillbax!!

Ha en underbar kommande vecka!!
Varm kram Tina
Ps. va duktiga ni är som pysslar så mycket i trädgården!!!

anna sa...

Hallå!! Nää inte hon utan en på närmre håll ..desperata åtgärder när man inte kan komma åt nån på annat sätt...bara skratta :)
Hoppas allt är bra och antar att ni inte missar valet på söndag??
Kram och va glada att ni slipper denna röra :(

anna sa...

Nu är man på plats *puuhhh*
ska bli skönt med vila i helgen
ha ha..hoppas du får en härlig helg..kram..

Di sa...

Hej! Saknar dej du...ofta får jag så svårt att kommentera men läser...Kraaaaaam och hoppas du har det bra!

Majsan sa...

Hallå-back on track gumman!
Kram och välkommen.../ Anna

Majsan sa...

Kram och hälsa J :)

Majsan sa...

Nu är det väl "vinter" i trädgården??
Kram och hälsa han som är ute och skottar snö :)

Majsan sa...

Jobbar på att rätta till det där felet...kan det bero på fel maiadress? Den jag skickade till dig har jag noterat...